Caderea liberă accelerata (Accelerated Freefall - AFF)

Cursul de cadere liberă accelerată este cea mai bună și mai sigură metodă de initiere în ceea ce privește căderea liberă. În cadrul acestui curs veți învăța nu numai cum să controlați și să pilotați parașuta, dar și cum să vă controlați propriul corp pe durata căderii libere. Fiecare nivel pentru salturile AFF corespunde unei etape de învățare, pentru care veți primi pregătire și la sol, inaintea saltului. Pentru a trece la următorul nivel este necesară completarea celui anterior. 

La primele 3 salturi AFF veți fi însoțiți de doi instructori care vor efectua saltul de o parte și de alta a dvs. Ambii întructori vă vor oferi indicații în timpul căderii prin indicarea diferitelor semnale cu mâinile. Aceste prime 3 salturi sunt dedicate învățării menținerii stabilității în căderea liberă, a estimării altitudinii și a deschiderii neasistate a parașutei.

Nivelurile de la 4 la 7, veți fi acompaniați doar de un instructor care vă va evalua căderea liberă (realizată independent), mișcările controlate precum ruliurile și loopingurile etc.

Salturile la nivelurile 1-7 vor fi înregistrate de camere video speciale pentru a permite intructorilor să vă ofere cea mai bună evaluare post-salt și sa vă indice gradul de performanță. Filmarea va fi realizată de unul dintre instructori. Toate salturile sunt înregistrate pe format DVD și vor reprezenta și arhiva activității dvs pe parcursul cursului, ce va servi nu doar ca și unealtă pentru evaluarea performanțelor, dar și ca amintire. 

În cadrul zborului sub parașuta dreptunghiulară există o legatură radio FM cu instructorul de la sol, care vă va ghida dacă este necesar. De obicei, după 7 salturi AFF ar trebui să puteti realiza toate manevrele de bază atât în cădere liberă cât și cu parașuta.

Cursul AFF este recunoscut în toata lumea, iar după absolvirea acestuia veți putea face skydiving oriunde în lume. 

Prețuri   |  Rezervă un salt

Evoluția nivelurilor salturilor AFF conform USPA

Categoria A:

 Părăsirea aeronavei și căderea liberă

  • arcuire acceprtabilă și stabilitate în primele 10 secunde, înaintea altitudinii de deschidere a parașutei
  • identificarea altitudinii
  • initierea procedurilor de deschidere în ultimii 300 de metri ai căderii libere înainte de altitudinea stabilita

Cupola

  • pilotarea parașutei conform schemei de aterizare cu ajutor
  • frână cu ajutor pentru aterizare în sigurață cu o toleranță de 60 de grade față de direcția corectă de aterizare
  • aterizarea pe o rază de 100 m față de zona prevăzută pentru aterizare, dacă terenul permite

Categoria B:

Părăsirea aeronavei și căderea liberă

  • stabilizare în primele 10 secunde de la părăsirea aeronavei
  • menținerea poziției corecte a corpului pentru stabilizare pe toată durata căderii, inclusiv a controlul picioarelor
  • inițierea manevrelor de deschidere cu 150 m de la altitudinea desemnată
  • elevii de la tandem vor face prima săritură solo

Cupola

  • înțelegerea planificării unei scheme de coborâre de la părăsirea aeronavei până la intrarea în schemă și principiile schemei
  • virajele cu loc de manevră, cu indicații

Echipament

  • înțelegerea problemelor de rutină ale cupolei și răspunsurile adecvate

Categoria D: 

Părăsirea aeronavei și căderea liberă 

  • stabilizarea în primele 5 secunde ale părăsirii neasistate a aeronavei
  • cumulativ, patru viraje la 90 de grade, cu 20 de grade toleranță
  • cumulativ, 2 viraje la 180 de grade si doua la 360 de grade cu 45 de grade toleranță

Cupola

  • cumulativ, două viraje la 90 de grade cu ajutorul chingii spate și cu frână
  • cumulativ, două viraje la 90 de grade cu ajutorul chingii spate și fără frână
  • un viraj de 180 de grade cu ajutorul chingii spate, fără frână
  • două frâne cu ajutorul chingii spate la peste 300 m
  • aterizare în picioare
  • aterizare pe o rază de 50 m de punctul fix cu minim de asistență

Echipament

  • operarea cu dispozitivul automat de deschidere a parașutei de rezervă (AAD)

Orientarea și aeronava

  • recunoașterea și observarea aerodromului și a punctului fix din aeronavă în timpul zborului pentru salt

Categoria E 

Părăsirea aeronavei și căderea liberă

  • cumulativ, două manevre de dezorientare cu recuperarea stabilității și observarea altitudinii în 5 secunde

Cupola

  • aterizarea fără asitență pe o rază de 50 m de punctul fix

Echipament

  • orientarea pe sistemul complet a unei parașute deschise
  • orientarea RSL

Orientarea și aeronava

  • calcularea corectă a punctului de deschidere în condiții de vânt simple
  • participarea activă la procedurile de orientare în timpul zborului pentru salt

Categoria F:

Părăsirea aeronavei și căderea liberă

  • cumulativ, trei secvențe de tracking, track pt 5 secunde cu toleranță de 30 de grade față de direcția planificată, viraj la 180 de grade și tracking înapoi pentru 5 sec

Cupola

  • cumulativ, două viraje la 180 de grade sub cupolă în timpul zborului cu frâna 75%
  • apropiere cu frână și aterizarea pe o suprafață care asigură o aterizare frânată în siguranță
  • cumulativ, două aterizări neasistate pe o raza de 25 de metri de punctul fix

Echipament

  • o împachetare completă cu asistență
  • realizarea unei echipări pre-salt pe un alt parașutist pregătit de salt

Orientarea și aeronava

  • identificarea aeronavei, inclusiv toate procedurile cu minim de asistență

Categoria G: 

Părăsirea aeronavei și căderea liberă

  • două reprinderi de la 3 m fără asistență
  • două reprinderi ce necesită ajustarea vitezei de cădere
  • despărțiri șa altitudinea planificată fără indicații
  • tracking pentru 20 m cu toleranță de 10 grade față de direcția stabilită

Cupola

  • patru viraje cu cupola înversată la performață maxima 
  • două aterizări neasistate pe o rază de 20 m de punctul fix

Echipament

  • o împachetare completă fără asistare

Orientarea și aeronava

  • identificarea aeronavei, incusiv toate procedurile cu minimul de asistare

Categoria H: 

Părăsirea aeronavei și căderea liberă

  • două apropieri de tip swoop și prinderi cu asisatare minimă
  • despărțiri la altitudinea planificată fără indicare prealabilă
  • 20 m track cu toleranță de 10 grade față de direcția stabilită

Cupolă

  • cumulativ, două viraje la 90 de grade cu ajutorul chingii față 
  • cumulativ, două viraje la 180 de grade  ajutorul chingii față
  • un total de 5 aterizări neasistate pe o rază de 20 de metri față de punctul fix

Echipament

  • dezasamblarea, realizarea mentenaței și reasamblarea sistemului de acționarea cu 3 inele
  • scoaterea și reprinderea sau ajustarea unei carabe de inchidere a compartimentului principal