Salturi cu deschiderea automată a parașutei

primul pas necesar pentru acreditarea ca parașutist

Saritura cu parașuta în coarda este primul pas spre acreditarea ca parașutist. Saltul presupune o zi de pregatire pe aerodrom și o saritură solo de la cca 1000 m altitudine. Parașuta se va deschide automat cu ajutorul unei corzi atașată aeronavei, deci stadiul inițial nu implică cădere liberă. După acest pas rămăne să manevrați și să aterizați neasistați. Pe măsură ce veți progresa pe parcursul cursului de pregătire, se vor putea face salturi ce implică și cădere liberă, după al 6-lea salt, pe măsură ce veți sări de la altitudini tot mai mari.

Preturi   |  Rezerva un salt

După primul curs 

De îndată ce aţi finalizat primul salt, toate celelalte salturi vor fi planificate cu instructorul. Acest lucru va permite sa realizati salturi atunci cand aveti timp, respectiv vremea este favorabila. Va trebui doar sa va conformati unor anumite cerinte care va vor fi explicate pe parcursul cursurilor si indicate in manual

EVOLUTIA CURSULUI

Categoria A

PĂRASIREA AERONAVEI SI CĂDEREAL LIBERĂ

  • arcuirea şi menţinerea controlului după părăsirea aeronavei

CUPOLA

  • planificaţi şi executaţi o coborâre şi o schemă de aterizare cu asisteţă
  • frânare asistată pentru aterizare în siguranţă cu 60 de grade toleranţă faţă de direcţia corectă de aterizare 
  • aterizarea pe o rază de 100 de m faţă de punctul fix, dacă terenul permite

Categoria B

PĂRASIREA AERONAVEI SI CĂDEREA LIBERĂ

  • trei părăsiri succesive cu lansări stabilizate în primele 5 secunde

CUPOLA

  • înţelegerea şi planificarea unui plan de coborâre de la deschidere la intrarea în schemă şi principiile acesteia
  • virarea cu proceduri de degajare fără indicaţii 
  • frânare cu asistare pentru aterizare în siguranţă pentru aterizare cu până la 30 de grade faţă de heading into the wind 

ECHIPAMENTUL

  • înţelegerea problemelor de rutină ale cupolei şi răspunsurile adecvate

Categoria C 

PĂRASIREA AERONAVEI SI CĂDEREA LIBERĂ

  • o părăsire şi îndepărtare stabilă
  • două căderri libere stabile de 10 secunde 
  • obţinerea controlului în primele 5 secunde de la părăsire 
  • o cădere stabilă şi relaxată 
  • abilitatea de a amortiza virajele şi a controla direcţia de zbor prin metoda altitude "altitudine, arcuire, picioare, relaxare" 
  • îndepărtare şi deschidere la altitudea planificată 

CUPOLĂ

  • zborul după schemă cu asistenţă minimă
  • frânare cu minim de asistenţă 

ORIENTARE ŞI AERONAVĂ

  • Înţelegerea modului de planificare şi ajustare a schemei de aterizare în funcţie de viteza şi directia vântului understanding o

Categoria D 

PĂRASIREA AERONAVEI SI CĂDEREA LIBERĂ

  • cumulativ, două viraje la 90 de grade cu toleranţă  de 20 de grade
  • cumulative two 180-degree and two 360-degree turns, 45 degree tolerance

CUPOLA

  • cumulativ, doua viraje la 90 de grade, cu ajutorul chingii spate si cu franare 
  • cumulativ, doua viraje la 90 de grade, cu ajutorul chingii spate, fara frana
  • un viraj de 180 de grade cu ajutorul chingii spate şi unul de 360 de grade fără fânare
  • două frânări cu ajutorul chingii spate la peste 300 m 
  • aterizare în picioare
  • aterizare pe o rază de 50 de m de punctul fix cu asistenta minimă 

ECHIPAMENT

  • operarea AAD 

ORIENTAREA ŞI AERONAVA

  •  recunoaşterea şi observarea aerodromului şi a punctului fix din aeronavă în timpul zborului pentru salt 

Categoria E 

PĂRĂSIREA AERONAVEI ŞI CĂDEREA LIBERĂ

  • cumulativ, două manevre de dezorientare cu recâştigarea stabilităţii şi a percepţiei altitudinii în maxim 5 secunde 
  • cumulativ, o rostogolire, un back şi un front loop
  • o cădere liberă autoverificată

CUPOLA

  • aterizare neasistată pe o rază de 50 de metri faţă de punctu fix

ECHIPAMENTUL